Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 4 februari 2015

Tyginköp i Thailand

I Bangsaphan hittade jag och min sambo en tygaffär. Jag misstänker att det jag köpte är polyester men jag orkar inte bry mig just nu. 
Jag älskar det blommiga, det känns så mig. Jag hoppas kunna hitta rätt mönster till den, den skulle se så fin ut en vacker sommardag. 
Den svartvita gillade jag, den påminner mig om en lång skjorttunika jag köpte i Bangsaphan på deras så kallade torsdagsmarknad, hade tänkt sy en sådan men nu blir det troligtvis en klänning. När man håller upp den så ser man att det inte bara är blommor på utan ett rutmönster också. 
Jag ångrar faktiskt lite att jag köpte spetstyget, blev lite till mig för mycket. Det är något hål i den osv men jag kommer nog på något fint att sy tills nog. En topp kanske? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar