Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 1 februari 2015

Boucle

Just nu är vi hos mina svärföräldrar med mina föräldrar. När vi körde hit idag så hade jag frågat sambon om vi kunde stanna i Kylinge och titta in i garnaffären där. Har sett den några gånger och undrat vad som finns där. Jag trodde att det var en liten affär men oj, vad fel jag hade. Det fanns ju hur mycket garn som helst. Alla färger för Svarta fårets Freja osv. Jag vill sticka en kofta till far som finns i  100 handarbetsidéer från 1977 och har försökt hitta bouclegarn i blått. I affären hittade jag fina blåa nystan i boucle. De kostade 15 kronor styck. Jag tog alla som fanns, 22 stycken. Förhoppningsvis räcker det! Nu ska jag bara köpa garn till resåren. Funderar på att ta Svarta Fårets Freja. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar