Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 22 februari 2015

Tiffany

Som utlovat kommer här bilder på Tiffany och lite mer info. Har väntat på att molnen ska försvinna och att solen ska titta fram så att bilderna blir fina. 
Jenny Hellströms Tiffany ska sys i trikå men när jag såg den så tänkte jag på chiffong. Och stuven som jag köpte på Ohlssons i Uppsala kändes perfekt. 
Problemen som uppstod var att den troligtvis töjde sig samt jag har mina små "kroppsfel". Jag kunde ha sytt på ett band för att fixa till det men jag ville mest sy och ville inte bli stoppad av något. Så det jag gjorde när jag var klar var att sy ett motveck mitt bak för att den inte skulle ramla av samt ett sorts veck/löst insnitt på ena sidan fram. Det ser ut som det ska vara där pga mönstret på tyget. 
Tycker jag iaf. 
Så vad tycker ni om den? 

Fram

Fram

Bak. Ser ni motvecket?

Sidan

Sidan, här ser ni hur svankig jag är. 

Urringningen med vecket/insnittet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar