Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 24 februari 2015

Piper kjol

I söndags natt sydde jag klart min Piper, en kjol från Jenny Hellströms andra bok. Jag behöver flöer kjolar, helst enfärgade. Hmm.... Jag hade det här lite hårda tyget som jag hade köpt på IKEA en gång för länge sedan, tänkte att det blir nog perfekt. Hade även en snedslå i matt rosa som passade in. Jag sydde en toile i XXL som blev för stor vilket chockade mig lite då jag har XXL i Jennys kläder.Ritade då av XL istället och skippade att sy en tolie. Den blev bra även om jag hade velat få till blixtlåset bättre, gillar inte att sy vanliga, dolda är enklare tycker jag men det är inget som någon kommer att få se då jag aldrig stoppar ner yttersta tröjan i kjolar. 
Jag blev iaf nöjd och om jag bara kan köpa bra tyg i svart utan mönster eller andra enfärgade tyger som inte är lika stela så blir detta nog jättebra. 

Fram

Detalj, sydde ner motvecket ca fem cm för bättre hållbarhet.

Bak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar