Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 18 februari 2015

Städat och sytt

Inatt vaknade av att det luktade bränt. Trodde att jag kanske hade glömt stänga av en platta. Men allt vars av men jag kunde inte somna om. Efter att ha vridit mig några timmar så gav jag upp och gick ner i min källare och började städa på mitt sybord och klippbord. Nu kan jag se bordet och har mer plats.
Gick igenom alla mina mönster och tog nog bort 60-65% av dem. Tänkte sälja dem på Facebook. En del är för små och en del kommer jag aldrig att sy. Kommer att gå igenom mitt tygskåp vid tillfälle också. 
Efter det så började jag sy på en klänning som blev klar. Det är Tiffany från Jenny Hellströms andra bok. Den ska sys i trikå men jag sydde den av en stuv i chiffongtyg som jag köpt på Ohlssons i Uppsala. Den blev nästan som jag hade tänkt. 
Bilder kommer senare i veckan då jag skriver mer om den. 

Sysidan av sybordet 

Andra sidan av sybordet. Städade i min hörna och strukturerade upp.

 Mitt klippbord. Rensade bort mycket och satte det på bokhyllorna istället. Eller slängde. 

 Så här ser mina bokhyllor ut nu. 

Tiffany

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar