Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 23 februari 2015

Grace aka Peach Cobbler

Jag har sytt mig en Grace från Jenny Hellströms andra bok. Jag hittade två somriga tyger som egentligen är muddar men det funkar lika bra. Jag tog spetstyget som jag köpt i Thailand och hade på framstycket. Den var bra att sy även om jag skulle ha mätt ärmarna innan, fick klippa av ca 10-12 cm. Ni har kanske redan läst om min lilla fadäs när jag var i princip klar med tröjan... 
Det ser ut på bilderna som att den inte ligger bra över axlarna men det är bara det att jag inte har dragit ner den ordentligt. Stressar alltid när sambon ska fota mig. 
Jag kallar den för Peach Cobbler då den ser så somrig och god ut. 
Kommer att sy fler av denna när jag hittar rätt tyg. Drömmer lite om en grå ihop med gråsvart-randigt tyg. Mmmmm.... 


Fram

Bak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar