Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 19 oktober 2019

Shifting

Det finns mönster som har legat i min kö eller bland favoriter på Ravelry, detta är en av dem. Den har legat i min kö sedan 31 oktober 2016 och i år som en del av min #makenine gjorde jag den. I samma garn som föreslås i mönstret, det händer inte ofta!
La upp den 11:e juni i år och den blev klar 23:e juli. Jag gillade mönstret och garnet även om jag föredrar Malabrigos Rios lite mer.
Jag använde cirka 4.15 nystan av Malabrigo Arroyo i färgen Borraja. Stickade resåren i 3.5 och resten av tröjan i stickor 4.0, gjorde storlek L. Stickade ärmarna 42 cm långa innan resåren med två extra minskningar och stickade kroppen 47 cm innan resåren.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar