Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 1 oktober 2019

Hitofude

Rätt länge har hon hängt på en galge och inväntat fotografering. Till slut infann sig både tid och väder samtidigt. Gick ner till min favoritbrygga och tog lite foton. Jag är glad att jag gjorde som Inger Lund och förlängde koftan, det gjorde allt!
Jag döpte projektet till Hitofude Aisu då aisu betyder is och jag tycker att färgen är isblå. Hitofude är stickad i Svarta Fårets Soft lama och det gick åt nästan 13 nystan. Stickade med 3.5 stickor. Den är lite stickig men jag känner att man vänjer sig. Merino och svensk ull är mer min melodi. Hade den på mig på vägen upp till Uppsala och den värmde gott!
Köpte klämmor på wish för testa om den funkar att hålla ihop koftan. Bra att ha i framtiden!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar