Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 1 oktober 2019

Laura test

På Etsy hittade jag säljaren StyleArc och hennes modell Laura som jag blev kär i. Jag la ner pengar på att skriva ut den i A0 för att slippa att klippa. Jag har gjort ett test i ett riktigt tyg men inte gjort klart den, däremot utgick jag från de ändringarna och gjorde ett nytt test som blev med garnnystan på.  Jag tycker att det är intressant hur olika mycket det mönstrade tyget reagerade när jag valde enfärgat som komplement. Jag valde mellan grönt, starkt rosa och denna blågrå. Med de andra färgerna stod nysttyget ut mer men blev lugnare av det blågrå.
Jag har sänkt urringningen fram och även oket med ett par centimeter, breddat överarmen och tagit in den i ryggen (som vanligt). Fickor har jag även lagt till. Den är fin även om hellång ärm inte är min grej känner jag.
Jag har gjort en till som det kommer bild på senare.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar