Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 3 oktober 2019

Randigt är min favoritfärg

Moneta från Colette patterns har legat på min att göra-lista lääänge men jag har velat fram och tillbaka om det ska bli bra och nu har jag sytt en! Eller ja, två. En provtolie och en riktig. Den riktiga är numera min drömklänning. Ändringarna jag gjorde var att jag klippte av lite på livstycket men detta är nu min favoritmodell!! Vill bara sy denna modellen i tusentals! Och randigt är min favoritfärg, jag har haft detta tyget i flera år, minns inte ens vart det är köpt! Jag roade mig med att vända tyget 90 grader, dels för att få det lite roligare och dels att horisontella ränder på kjolar gör en bredare. Grått och glada färger är det bästa som finns tillsammans!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar