Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 19 juli 2014

Tyginköp

För ett par dagar sedan skulle jag och min sambo till Eskilstuna för att äta med vänner. Vi tog en omväg via Västerås för att jag skulle kunna besöka IKEAs textila avdelning samt Ohlssons tyger.
Det jag köpte på IKEA är det blåa tyget längst ner, det ska jag sy en klänning vars modell är från Allt om Handarbete Sömnadsmagasin. Känner att det kan bli en stadig höstklänning. Ska försöka fålla den. =)
Överst sett från vänster har jag ett fint chiffongtyg som min sambo gillade. När jag drog fram det ur stuvhögen på Ohlssons så sa han rätt ut att han gillade det. Blev lite chockad faktiskt, han brukar inte säga så mycket.
Det är mitten är ett viskostyg, som var det första tyget jag tog, utan att blinka, kände att tar jag inte detta så ångrar jag mig. Prickigt är kul!
Det längst till höger är ett smultrontyg i bomull vill jag minnas. Jag ville ha det men kände att syr jag något i det så blir det för sött på mig och jag lär se ut som en liten flicka men jag ville gärna ha tyget och kom fram till att väskmönstret jag såg i antingen Burda eller AoH, där kan jag ha det!



Psst! Detta är mitt 250:e inlägg! Hurra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar