Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 15 juli 2014

Sommarklänningar anno 2014

Fick lite halvt panik när jag insåg att jag egentligen har sytt några sommarklänningar det här året fastän jag har sagt det. Så i lördags började jag med denna klänningen från Burda Style 13/2012 modell 110. Det är samma som här och här, vilket nog är min favorit modell. Enda skillnaden är att den är lite förkortad för att räcka till samt att den är fodrad upptill och i kjolen. Blåbärstyget känns underbart mot händerna. Tyget är köpt på Ohlssons tyger i Västerås förra sommaren. Här kan ni se de andra tygerna jag köpte då. 

Fram

Bak

Detalj

Den andra klänningen är Allt om Handarbete Sömnadsmagasin nummer 2/2014, har sytt den innan. Enda skillnaden är att jag har gjort om halsringningen igen, gjort egen kjol med fickor. Känns som en klänningen som ska ha fickor. 
Tyget är från IKEA och jag har sytt en tunika till mamma innan i det som ni kan se här

Fram

Bak

 Fickor


1 kommentar: