Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 22 juli 2014

Mysig tvångströja

Orkade inte vänta på att få hjälp med att virka ihop sömmarna på så jag sydde ihop den på eget sätt. Ärmarna blev väldigt långa, som en mysig tvångströja liksom. Ska nu sticka om den men med en storlek mindre stickor, mindre varv på ärmarna och lite längre stycken. Förhoppningsvis blir det bättre. 

Min mamma berättade när hon var yngre och hon hade stickat sin första kofta som hade tappade maskor, sne osv, så var hon ute och gick med sin mamma. De mötte en kvinna som undrade vem som stickat mammas kofta. Mamma svarade att det hon säger själv som gjort det. Kvinnan svarade då: "Det var det hemskaste jag har sett." Mormor blev så arg och svarade kvinnan: "Det är det första hon har stickat, man lär sig med tiden!"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar