Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 20 juli 2014

Loppisfynd och gåva

Igår var jag på loppis med familjen. Jag gjorde lite fynd inom min sfär. Först hittade jag dragkedjor som jag fick köpa för 1 krona stycket. Jag hittade 20 fina. Så 20 kronor totalt. 
Sedan hittade jag fina knappar, säljaren ville egentligen ha 40-50 kronor för dem då hon ville ha fem kronor styck för dem. Men jag gav en tia för allihop. Det är totalt 22 knappar. Få nu leta efter ett fint kappmönster och tyg som passar!
På samma ställe fick köpte jag 11 nystan garn som hon ville ha 15 kronor stycket för vilket hade blivit 165 kronor men vi frågade först hur många vi kunde få för en hundring och då kunde vi 8 vilket gjorde att hon ville sälja de andra 3 till mig för att det är jobbigt när garnet inte räcker. Så det blev 11 nystan för 120 kronor. Nästan 11 kronor per nystan.

Har ni gjort loppisfynd i sommar?





Och idag fick jag en målad korg av sambons mormor att ha mina garner i. Hon är så snäll, så snäll så. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar