Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 18 juli 2014

Hantverksinlägget

För någon dag sedan fick jag lite stickor och virknålar med tillhörande fodral. Det finns flera dubbletter misstänker jag och tänker gå igenom det mer noggrant någon dag. Det fanns strumpstickor, maskringsnål och två mindre rundstickor. Stickorna fanns både i trä och metall. 


Och idag fick jag tre tidningar. Vi börjar till vänster: 

100 handarbetsidéer 
Gillar omslaget med garnfrisyren. I denna tidningen fanns det mest grejer jag vill göra. Både stickning och virkning. Fina koftor, toppar, tossor osv. 

Stilmönsters nya sybok
I denna står det lite om tyger, provningar osv. En bra att ha bok. För även om mycket har förändrats så är gammal kunskap bra att ha och ibland bäst. =) 

Virka
Gissar på att 17 står för vilket nummer det. Här var det mest dukar och liknade, vilket jag inte är så intresserad av men mönstermässigt kan det vara bra att ha. Petra virkade nyligen en topp där motivet var taget från en kudde. Hon hittade mönstret i en gammal tidning. 



Ryan Gosling <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar