Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 10 januari 2019

Julgran

Andi Satterlunds Julgran var en sådan tröja där jag direkt kände att ”den måste jag sticka!”och så blev det. Jag ville sticka den i Malabrigos garn Rios men det tog tid och många sökningar att se vilken färg som var den där perfekta gröna. Till slut landande jag på en färg som inte kändes julig i namnet, ”Lettuce”. Men när den kom så var det den perfekta julgransgröna som jag ville ha. Malabrogo är alltid trevligt att sticka i. 
Jag stickade den stickor 4,5 och ärmresåren i stickor 4 tror jag. Jag gjorde ärmarna hellånga istället för trekvartslång och gjorde hela tröjan längre. Hade 1,3 gram garn kvar när jag var klar.
Den är varm och skön och jag älskar den!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar