Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 7 februari 2019

Riddari

Ett mönster man träffar på tidigt inom stickningen är Riddari, ett isländskt mönster man får tag i via Järbo garn. Jag har alltid älskat mönstret och haft som mål att sticka den när minakunskaper var tillräckliga. Så förra året blev det en del av min #makenine. Jag hade köpt garnet tidigare, passade på när garnaffären sålde ut allt för halva priset och sambon var i Japan strax innan jul 2016. Jag hade bestämt att han skulle få den men han ville ha den som kofta, med fickor och luva. Luvan fick han skippa. Nästa gång kanske. Han älskar lila så jag tog två olika nyanser med lite vitt och grått.
Medan jag stickade den så kom han och tittade ofta på den, ville ha den klar så fort som möjligt. Sydde på kantband och knappar på juldags natten då han på annandagen skulle resa upp till sin familj och ville visa upp den för sin mormor. 
Den är gjord i Svarta Fårets Ulrika för det var den bästa stickfastheten plus mjukhet som jag kunde hitta. Han tycker att den kliar lite fortfarande. Både sambon och jag är nöjda!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar