Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 8 februari 2019

Pincha shawl

I slutet av november 2017 så var min älskade sambon i Chicago på ölresa med några vänner. Han letade upp en garnaffär och frågade efter garn som var Chicago, det vill säga, från Chicago eller något annat unikt. Det blev en härva 912 Yarn i Twinkle i rosamelerat med glitter i. Oh so pretty! Jag blev huvudstupa kär i det och såg framför mig Pincha. Jag hade velat sticka den ett tag, jag såg den hela tiden i en stickgrupp vilket eldade på det hela. Valde att göra den i min #makenine2018. 
Hade problem i början med wrap and turn och till slut valde jag att bara vända. Använde många livlinor innan mönstret satte sig. Jag gjorde 25 fjädrar och det blev bara en liten boll kvar av garnet. Ville använda upp det så mycket som möjligt. Jag tycker att garnet passade perfekt till mönstret och jag är väldigt nöjd med min påfågel!
Stickade i stickor 4, passade utmärkt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar