Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 2 januari 2019

Bäbisfilt

Ibland får jag för mig att sticka ett bäbisar. När Rose meddelade att hon var gravid så ville jag sticka något till henne. Det blev en bäbisfilt. Jag vet att Rose gillar vitt, grått, svart och rosa så jag utgick från det. Garnet bildar abstrakta blommor med gröna löv. Jag använde mig av fyra nystan Hayfield Baby Blossom Chunky i färg 356 Budding Baby. Jag skarvade och fick ihop två små bollar, känner mig väldigt nöjd.
Efter blockning, då jag använde mig av blockninsvajrar för första gången, så blev måtten 110 x 78 cm. Jag ville göra den så stor som möjligt för att den skulle kunna hålla längre. Jag har ofta sett små barn som täcker fötterna med filten och sedan när de drar upp den så blir den för kort, det är då gråten kommer. Nu är den kanske tillräcklig till G tills han är två år eller nåt.
Jag stickade den i stickor 5 under två månaders tid. De bägge mottagarna gillade den, vilket man alltid blir glad över!

Under blockning.



Helt utlagd.

Vad som blev över.

Lille G omsvept i filten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar