Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 19 april 2015

One more time

Efter mycket om och men så har jag nu kommit en bit på min Tant Koftas kofta och jag hoppas att jag inte behöver riva upp igen. Lyckades göra mitt knapphål efter tips från Eva-Lotta Staffas på Online Stickcafé, hon föreslog denna och den verkar mycket bra. När jag hade kommit till varv tolv så insåg jag att jag hade glömt skippa ökningarna på varv åtta men fick tipset från "Vi som stickar Tant Koftas "Uppifrån-och-ner-kofta" att fuska och skippa ökningarna på ett annat varv, vilket jag gjorde. Och nu har jag kommit så långt att jag har börjat göra slätstickning och bara rätstickning på knappkanten. Fått lite förslag på hur ungefär många varv eller centimeter det ska vara mellan varje knapphål. Så nu stickar jag på och börjar närma mig oket del två i häftet. Börjar bli nervös också, har ju inte så lång rundsticka som behövs då det inte fanns att köpa längre än 80 cm.... Men jag fyller ju år snart och har ju önskat mig utbytbara stickor där man kan byta vajer osv. =)
Men jag gillar färgen på koftan, så fin lavendelblå enligt mig. Vill nästan skaffa garn och göra en i randigt, inte byta garn utan "färdigtrandat" garn så att säga men jag har ju så mycket projekt som väntar på mig...
Hur tycker ni att det ser ut? =)

En passande låt är: One more time av Daft Punk eller Pentatonix's version av samma låt.


Knappsidan

Knapphålssidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar