Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 6 april 2015

Glassigt!

Inatt sydde jag en Lola till mig själv. Jag behövde göra något, stickningen går inte som jag vill och mitt projekt till bytesvännen går inte bra. 
Jag hade tänkt sy tights av tyget men när jag gjorde Lola #1 så såg jag glasstyget som en Lola. Min tanke var att köra med vitt mudd och vit spets men på AJ´s så hade de rosa bubbelgumsmudd som var helt perfekt och de hade även rosa spets som passade. Jag är glad att jag gick på magkänslan för jag köpte det rosa istället för jag inser nu att det vita hade sett sjaskigt ut. Denna klänningen känns väldigt mig, är väldigt glad över hur den blev. 
Jag tog in lite i urringningen, tog även in under bysten samt bak på ryggen för att få till en snyggare svank. Kortade även längden med 1,5 cm.
Tror att glappet som syns vid axeln är för att min ena axel är lägre än den andra. 
Vad tycker ni?


Fram

Sidan

Bak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar