Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 20 april 2015

Alla dessa val

Imorgon har jag en heldag i Lund och funderar på vilken stickning jag ska ta med mig på tåget om jag orkar med att sticka. Mår lite illa ibland och kan inte komma till ro. 
Tant Kofta går framåt men snart behöver hjälp med att testa oket och fortsätta på nästa del. Jag har ju min wurm men jag vill inte bli klar än även om jag fryser om huvudet för på fredag tar jag tåget upp till Stockholm där jag är tills måndag. Behöver ju ha med en stickning på tåget där med samt ha under tiden jag är där. Jag ska göra en ny provlapp till den gula oversizetröjan igen då jag känner att den blir så lös i stickor sju. Får kanske gå upp en storlek i tröjstorlek istället så att jag kan köra med stickor sex som i mönstret. 
Jag har ju garn till en svart sjal men vill jag ta med den? Hmmm, förhoppningsvis får jag hjälp på stickcaféet den gula tröjan så att jag kan ha den på tåget i lugn och ro till Stockholm och på själva mötet köra wurm-mössan. Jag funderar på att ge mig på sockorna till pappa igen. Kan ju isf alternera mellan tröjan och sockorna isf. 
Så till Stockholm tar jag med den gula tröjstickningen, wurm och sockar? Men till Lund? Hmmm, tror jag tar med wurm där med och kanske ett broderi.  
Jag har ju två projekt till på gång men där behöver jag ha hjälp också.... Så mycket tankar om något som troligtvis slutar med att jag kanske inte stickar så mycket.... Jag har ju vantmönstret som jag fick i bytet men vågar jag ge mig på det....? Måste tvätta garnet innan också enligt pappret från Kilafors...
Jag tror så här: Lund: sockar och wurm, Stockholm: ev gula tröjan, sockar, wurm och sjalen. Hur låter det? Vantarna får sväva lite till.... 

Här får ni en bild på Molly så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar