Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 16 april 2015

Hemligt byte

Jag är med i en stickgrupp som heter Made by Chippzan som ibland har hemliga byten. Man fyller i ett dokument med information och sedan får man en ny hemlig vän som man ska göra något hantverk till, köpa ett par nystan till samt ge en gåva. Denna gången vart jag försenad och skämdes så. Hade så stora planer på vad jag skulle göra men det gick åt skogen, samt att jag tabbade med min försäkran till Försäkringskassan så jag fick pengar senare än tänkt. Till slut fick jag ihop ett paket. Jag fokuserade på tre saker i min hemlige väns paket: grönt, fåglar och trädgård. Hon fick två nystan grönt garn, en hemsydd necessär med lite fåglar på och sedan lite trädgårdshandskar som var gröna och lite trädgårdspinnar och blomsterfrön.
Från min vän, som var samma som jag skickade till, så fick jag ett vändstekt ägg i form av en duk som har virkat och en kyckling som sitter i ett ägg, samt ett fint vantmönster som jag ser fram emot att sticka och te-påsar. 

Mitt paket som jag skickade

Paketet som jag skickade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar