Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 19 juni 2015

Tvättpåse

Min gamla tvättpåse börjar ge sig och innan Dreamhack så sydde jag en tvättpåse, direkt efter min duschväska. Jag tog min stuvbit och klippte av överflödigt tyg. Jag la dem räta mot räta och såg till at stadkanten låg rätt mot varandra. Sedan vek jag och sydde in sömsmånen på samma sida. Andra sidan sydde jag rätt upp. Därefter vek jag ner kanalen i en storlek som kändes bra. Jag sydde två sömmar med en cm mellan varandra som stöd. Sydde även ihop andra sidan upp till den vikta sömsmånen. Därefter valde jag ett band som passade och drog igenom. Knöt ändarna och sedan knöt jag ihop ändarna. Jag är så nöjd med den. 

Den vikta kanten upptill.

Den vikta kanalen, en söm saknades vid fototillfället. 

Hur den ser ut på insidan

Tvättpåsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar