Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 25 juni 2015

Framsteg och funderingar

Jag stickar på min gula tröja och jag är pepp.Jag har gjort min första ökning i mönstret och jag gjorde dem med Tant Koftas ökningar. Man skulle först öka vid 9 cm med en maska i varje sida men jag gjorde denna ökning vid 18 cm istället då jag vill ha lite längd. Och nu när jag har gjort 27 cm och ska göra min andra ökning så funderar jag att göra en rapport till och sedan öka för att få ytterligare längd på tröjan. Jag vill gärna ha lite längd på tröjan men jag har inte bestämt mig. Ska se vad folket säger ikväll på stickcaféet. 
Funderar även på blockning, jag vet att det inte går att blocka akrylgarn men den blir lite bubblig. Funderar på om detta ordnar till sig eller om det finns något att göra. På bilden har jag stärkt ut den med nålar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar