Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 25 juni 2015

Att våga

Fick beskedet på Facebook att Ullolull i Karlskrona ska lägga ner. Eller ja, de överlåter aka säljer verksamheten. Blekingesöm ska lägga ner också och innan har jag sagt att om 2 av 3 garnaffärer lägger ner så öppnar jag en. Nu händer liksom det. 
Jag vet inte vad jag ska göra och jag vill liksom göra det. Vänner, kamrater och till och med mamma har gett grönt ljus i princip. Så jag har börjat att undersöka saken.
Jag kom inte in på min utbildning och mina a-kassedagar börjar ta slut. Jag vet inte hur mycket jobb jag har på hemtjänsten. Vet inte alls vad som händer i sommar. Så jag vill liksom ta steget och se vad som händer. Men jag är sjukt orolig över att gå omkull, skulder, pappersarbete och ställa till det för mycket. 
Jag har alltid drömt om att ha en egen liten tygaffär, det kan ju lika gärna bli en garnaffär.... 
Jag har har tänkt på det lite: jag vill ha välkända garner som Marks&Katten, Svarta Fåret och Sandnes Garn med mera. Skulle jag ta över så behåller jag nog Drops. Jag hade velat ha lite spännande garner. Samt ett stort knapputbud. Elin och Karin i Stickpodden har nämnt detta flera gånger i podden att de saknar det i garnaffärer. Jag vill ha en soffa, bord och stolar där man kan ha stickcafé eller föreläsningar. Ullolulls lokaler är inte riktigt anpassade för det men det stod i annonsen  "Möjlighet till utökad yta finns ev." Och det ger mig hopp om livet. Men jag vet ingenting om hur mycket de vill ha eller vad Arbetsförmedlingen säger. Hur jg ska ta reda på saker och ting. 
Vad tycker ni? 



Här får ni en bild på Misse, min katt som dog för två år sedan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar