Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 19 juni 2015

Duschväska

Jag sydde en duschväska till Dreamhack, något jag har känt ett behov av hur länge som helst. Jag sydde den dubbel så att den går att vända ut och in. Jag använde mig av klädnypor när jag sydde den då jag inte ville göra mer hål än nödvändigt. 
När jag valde måtten så tittade jag på måttbandet och tog det som kändes bra. Det jag önskar i efterhand är att jag hade gjort fickorna lite större med en ett veck i botten. Mina shampoo-och balsamflaskor är lite stora. Men det var inget jag visste då. Körde på vinst och förlust. 
Vaxduken köpte jag på ÖoB för 29 kronor metern.

Mina mått och skiss

Vaxduken

Här sydde jag på fickorna 

Så här såg det ut när jag sytt ihop ena delen. i hörnorna så sydde jag fram till min markering, klippte upp ett jack från hörnet och sedan blev det enklare att vrida det hela. 

Här har jag sytt ihop bägge delarna och stoppat den ena i den andra.

Insidan

Försökte att göra det lite mönstermatchat.

Axelbanden, mätte på mig själv.

Här har jag vikt ner sömsmånen med naglarna, tror att jag ska två cm nästa gång och sy dem med en cm för att få ner dem.

Såhär såg det ut när jag sydde det i maskinen. Stort schabrak. 

 Färdig!


Ta-dam!


Insidan

Jag är mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar