Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 28 september 2014

Ohlssons i Uppsala

Då kyrkomötet hålls i Uppsala, denna mandatperiod i Uppsala Kongress och Kongress så kollade jag upp om Ohlssons hade någon tygaffär i närheten. Och det hade de! Ca 10 minuter ifrån UKK och mitt hotell. ^^
Allt var från REA-hörnan. Ska vi titta på vad jag köpte?


Köpte detta trikåtyget för att sy en kofta i som jag såg i ett AoH Sömnadsmagasin nummer. Inte helt säker. Kan nog bli jättebra. Kostade 29 kronor metern. Som hittat. ^^ 

Hittade detta söta med små döskallar på och köpte återstående bit. Även det kostade 29 kronor metern. 

Detta var en av deras magiska stuvar. Biten kostade ca 50 kronor. Tanken är att sy en klänning från Jenny Hellströms andra bok aka Boken 2. 

Köpte ett svart spandextyg till att sy toppar i. Kostade 59 kronor metern.

Vad tycker ni om dem? 

Köpte dagen efter ett till tyg som ska bli en sjal eller två men då det ska bli en present om allt går vägen. Så ni får se det när det är klart. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar