Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 26 september 2014

I´m a pineapple!

Denna klänningen har varit lite jobbig trots sin enkelhet. Sydde toilen fel då jag var övertrött och tänkte fel och trots att jag på den riktiga tolien gjorde vissa ändringar så är det kvar vissa ändringar till nästa. 
- Ta in mer i nacken (min sambo sa själv att han måste bli bättre på att nåla in där.)
- Göra än mer VIM i halsringningen.
- Kapa av vid axlarna då den "reser sig". 
- Ev. korta den. 

Det är vad jag kommer på just nu. 
Tyget är köpt på Gittes. 39 kronor metern. Tror det är bomull. Eller iaf en blandning. Det är ananas på den och jag hade på mig den under invigningen av Kyrkomötet där Kungaparet närvarande. 

Vad tycker ni? 

Fram

Sida

Bak

Detalj

Snurr, snurr! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar