Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 19 september 2014

Frustration

Ett bra tag har jag inte haft sylust och när jag har börjat känna en glimma av längtan så har den backats tillbaka av att jag fortfarande inte är klar med Helenas kappa. Jag har fördjupat mig med stickning och nu när jag har börjat känna mig villrådig över projekt där samt att kyrkomötet närmar sig så har min sylust ökat mer och mer. Så inatt slog det till fullständigt och detta pga den stora frågan: Vad ska jag ha på mig när jag är på Kyrkomötet? Och nu har jag gjort en arbetsordning men jag tyckte att jag inte borde börja mitt i natten för min huvud är för trött för att reda ut eventuella kinkigheter och problem. Men då jag hade tyg på tork nere i torkrummet satte jag igång likt förbaskat. Jag klippte första plagget, vart glad över att jag hade ett stabilt, svart tyg hemma. Dock kom jag på mitt under utläggningen att jag ville ha en ficka på då jag har saknat det. 
Ser ni vad det är? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar