Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 17 april 2018

Traktorträff

När jag var i Örebro så fick jag tips om en ny tygaffär ute vid IKEA som heter Calletex. Jag köpte två tyger. Det enda var trikå med två tryck på. Det ska bli två T-shirts till pappa och något till mig. Det ena trycket var med en traktor på. Sydde den som påskpresent till pappa. Han blev väldigt glad och nöjd.
Han vill nu ha namnlappar med mitt namn på så att alla vet att det är jag som gör kläderna om de skulle vilja göra beställningar.
Denna gång gjorde jag den lite större framtill. Då trycket inte täckte hela mönstret så gjorde jag specialaren uppe vid axlarna. Det finns ingen axelsöm utan sys ihop baktill. Pappa hade inget emot. Jag tycker att det ger en ny nivå till trycket.
Han ska ha den på sig på Ivla Traktorträff i början av maj.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar