Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 6 februari 2017

Norby

Jag har stickat en mössa! Den har varit klar länge men jag har funderat på om jag ska ha de två tofsarna eller en stor boll. Men stickcaféet tyckte att den var fin utan! Mönstret har jag hittat på någon vänster och det är köpt på Raverly. Mönstret heter Norby och är gjort av Gudrun Johnston
Så nu har jag fotat den på Tyskan där jag bor nu. Stickat den i Colinettes Jitterbug i färgen Purple tan som jag köpte på Garnparadiset och det blev ca 80 gram över av en härva.
Jag gillar den men mönstret passar nog i ett ljusare garn där det framträder mer. Och jag gör nog en rapport längre sen för mer häng. Jag gjorde en mönsterrapports bredd mindre för att den kändes för stor, ett problem jag känner att jag ofta har. Jag vill att mössan ska sitta åt, nu sitter den bra men när jag har längre hår och sätter upp det så brukar jag få problem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar