Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 18 februari 2017

Förkortade varv

Jag går en stickkurs på Garnparadiset som är min LYS i Karlskrona. Det har varit tre tillfällen än så länge men jag har bara varit där en gång pga möten. Men när jag var där så fick jag hjälp att lära mig förkortade varv. Har gjort en anteckning på mönstret "vänd, lyft, dra åt" så att jag kommer ihåg. Så nu är Vitamin D i full gång igen. Typ iaf. Har gjort en omgång och är nu på den andra omgången.
Jag inbillar mig att den snart är klar men varje gång jag läser igenom mönstret en gång till så inser jag att jag måste säga fart om jag ska bli klar tills runt den 25:e mars när tiden går ut för min Trippelkofteutmaning.
På Shapely boyfriend har jag fickorna och att sy på fickorna kvar att göra. Så min tanke att lägga upp och börja sticka på Siri på vägen till och från Malmö nästa helg får nog bli att sticka Vitamin D istället så att jag kommer någonstans. Känner mig inte alls stressad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar