Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 12 februari 2017

Fractal Danger

Är med i #yarnlovechallenge på Instagram, och en av dagarna skulle man lägga upp en bild på sitt äldsta garn. Jag blev lite förvånad när jag upptäckte att det sockgarnet från Moods of colors. Har inte vågat sticka i det då jag inte har pysslat med så tunna sockgarnet innan. Men Moods of colors uppmuntrade mig att sticka något annat i garnet. Så jag sökte på fingering och hur många meter jag har. Jag ville egentligen inte titta en scarf eller sjal då jag inte ser mig som en sådan person. 
Men då hade jag sjalen Fractal Danger av Martina Behm och när jag såg att någon hade stickat en i en liknande färgställning som mitt garn så köpte jag mönstret och oss upp. Trevlig och lätt stickning, snart dags för del två. Jag tror nog att Martina Behm är en av mina favoritdesigners. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar