Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 12 maj 2016

Stickböcker i födelsedagspresent

I lördags fyllde jag år och spenderade dagen på Eriksberg på viltsafari. Av sambons familj hade jag önskat mig lite olika stickböcker som jag tyckte verkade intressanta. Efter varje bokbild så kommer bilder på mönster som jag gillade. 

En bok av Clara Falk och Kamilla Svanlund som innehåller det rubriken säger.

Perfekta till bröllop!

Vill sticka dessa till en vän

Älskar detta mönstert!

Denna tog jag på skoj, vad kan gå fel med Jane Austen liksom?

Så söt!

Fullkomligt älskar! Vill göra nu, nu, nu!!

Så fin!

Både gillar och inte gillar. Funderar på om den är skön att ha helt öppen?

Vackra!

Kofteboken 2 - ett måste!
  Gillar mönster uppe på oket och sedan enfärgat 

Min andra favorit

Tudor Roses av Alice Starmore. Helt och hållet Nördic Knittings fel. ^^

Älskar randigt!

Tänk er denna i varm lejongul färg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar