Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 7 maj 2016

Garnkorg

För en tid sedan stannade jag till vid en loppis i Lönsboda, där hittade jag en fin korg i rätt storlek som jag köpte. Lite trasig och som jag sedan upptäckte, full med döda kryp som flugor och liknade. Tror dock att det inte är någon fara, har sprayat den med universalmedel två gånger och sprutar vatten på den. Men jag la en plastpåse i botten på den.
Tyget hittade jag hemma, det är lite plastigt så jag tänker att det funkar bra till ändamålet.
Jag la tyget så som jag ville ha det, nålade runt och sedan la jag det platt. Kritade runt och sedan klippte. Vek in ca tre centimeter och sydde två cm från kanten men lämnade en liten öppning där jag drog in resåren.
Tada!
Nu ska den fyllas med garner! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar