Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 6 maj 2016

Ryggsäck 2.0

Natten till fredagen förra veckan sydde jag en ryggsäck för att ha med till kungens 70-års firande. Jag sydde en i höstas men då det var barnstorlek så här jag nu utvärderat den och gjort ändringar. Dock var jag för trött och fattade inte hur jag skulle göra den djupare men det ska ändå göras en ryggsäck 3.0. 
På denna breddade och gjorde ryggsäcken längre, axelremmarna förlängdes. Jag har vad i ryggpartiet och i botten för bättre känsla och mjukare mot ryggen. 
Till nästa ska jag låta den svarta remmen fortsätta genom axelremmen för mer stabilitet, göra den djupare, göra bakstycket helt. 
Och komma ihåg att sy ett handtag så den blir lättare att bära. Men jag är mer än nöjd iaf. Det går åt rätt håll.
Tyget är från IKEA, dragkedjor från den lokala tygaffären och vad från Stoff & Stil.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar