Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 2 januari 2014

Städat

Förra veckan så hjälpte sambo till att städa i min lilla lokal. Han brukar få göra det vid storstädningar då det kan finnas spindlar som lurar. Gillar inte dem. Och nu ikväll så plockade jag i ordning och fixade det som var kvar. Flyttade Burda-tidningarna osv. Så nu börjar jag året med en stor arbetsyta på klippbordet, det är bra. Ska börja med att testsy en Olga, den har jag pratat om här. Den känns liten i storlekarna, jag kommer att göra den störta storleken, XXL. Känns väl sådär för självförtroendet. Och bokens midjemått är fortfarande mindre än mitt. =/ Känns lovande. 
Men jag köpte ett rosa tyg på IKEA för 19 kronor metern när jag var där förra veckan som blir bra att testsy i. Få se om jag lägger upp resultatet här. 

Funderar även på att göra en nyårskrönika och eventuella nyårssylöften. Gjorde det förra året. Gick nog inget vidare med dem. Borde kanske göra en lapp och sätta upp där nere så att jag har koll... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar