Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 3 januari 2014

Sömnadsnyårslöften

Jaha, så vad blev det av förra årets sömnadsnyårslöften? Inte mycket.
Så här skrev jag den 17:e december 2012 inför 2013:

Hellu!

Har du/ni några sömnadsnyårslöften? Något speciellt du/ni vill göra 2013?
Jag vill:

- göra en bra byxgrund till mig själv
- sy minst två par byxor
- göra en kavaj och kjol i 40-tals stil
- sy fler kjolar då jag behöver det.


Har inte gjort något byxmönster och har inte heller sytt några byxor. Dräkten har inte ens funnits på banan. Jag har sytt en kjol så det är ju ett halvt plus.
Men vad har jag för sömnadsnyårslöften för 2014? Ska försöka sikta in mig på följande:

- Sy fler klänningar
- Sy fler kjolar
- Sy överdelar till kjolarna
- Försöka spara ihop till en overlock

Få se hur det går med det. Har ni några sömnadsplaner för 2014?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar