Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 3 augusti 2021

No Face

Jag sydde en till klänning med Studio Ghibli-tema, nämligen med No Face från Spritited Away. Jag gillar karaktären och hur den är. 

Jag var lite orolig över hur det skulle bli med de två olika tygerna men det funkar bra. Jag har vridit tygerna som är samma för att inte bli galen på mönsterpassningen. Jag gillar hur jag la tyget fram i urringen. Kommer säkert få frågor om den när jag har den på mig. 

Mönstret är Doris, precis som denna. Tyget är från KNIToriuos fabrics. =) 

Från Ghibli fandomNo-Face (カオナシ , Kaonashi, lit. "Faceless") is a character in the film, Spirited Away. He is shown to be capable of reacting to emotions and ingesting other individuals in order to gain their personality and physical traits.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar