Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 4 augusti 2021

Ananas

Ännu en Moneta till samlingarna! Denna gång i färgglad ananas! Jag gillar att sy om nätterna, det ger mig ett lugn och min egen bubbla. Men denna gången gick det fel och lite för snabbt. Framstycket vek sig in under overlocken och gjorde ett hål... Jag hoppades att det skulle vara närmare kanten men det var det inte. Jag försökte få ihop det men blev inte helt bra. Letade efter märken jag kunde sätta över men hittade inget bra. Till slut klippte jag ut en motsvarande bit och zickzackade på. Bad min sambo titta på klänningen och han trodde att sömmen var krokig, han fattade inte trots att han stod ansikte mot tyg och tittade. Så jag är nöjd med att det inte syns. Varje klänning får en historia tids nog, denna kom bara lite fortare. 

Tyget är från Sosewme och jag var tvungen att ha det när jag det! Jag älskar ananas! 








Ser ni vart?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar