Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 3 oktober 2018

Woody

Nu är jag på kyrkomötet och innan jag åkte kände jag ett behov av en ny ryggsäck. Blixtlåsen började  släppa och bli sliten.
Jag hade en tanke på vilket tyg jag skulle använda men det slutade med att jag tog ett tyg jag nyligen köpte på IKEA. Det är brädor på det i gråskala och jag älskar trä. Det kändes passande med en träryggsäck när man sitter i Förvaltarutskottet. ^^
Jag hittade inte alla delarna och beskrivningen så jag ritade en helt ny ryggsäck där det enda gamla som är kvar är remmarna.

Ändringarna jag gjorde var:
- Helt bak-, fram- och sidstycken
- Band till att hänga på krok
- Mellanlägg på botten och bakstycket
- Breddat
- Bandet går igenom skydden också

Jag la ett lager vadd i ryggen, botten och i remmarna för att göra det skönare och lite mer stadga.
Jag lyckades inte helt med fickan men jag använder inte den så mycket ändå. Har den till bindor, plåster, Försvarets hudsalva och så vidare.

Tyget är som sagt från IKEA, vadden är köpt från Stoff &Stil, mellanlägg från Furulunds och dragkedjor från Tyg- och Garnparadiset.

Jag äskar den och är väldigt nöjd, så säg hej till Woody! =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar