Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 25 september 2018

Regnbågsstola

För tre år sedan såg jag en som hade virkat en stola till sin biskop i regnbågens färger. Jag har funderat på detta och varit sugen i flera år. Nu sig jag ut tummen och började virka en till min församling då vi relativt ofta har regnbågensmässor. 
Jag använder mig av Järbos Soft Cotton som är en favorit för mig. Lagom tjockt och trevligt att jobba med.
Det blir nio färger i regnbågen plus en vit som jag ska virka två kors av och sy på.
Förhoppningsvis blir det hela bra, jag kommer att ta med det till kyrkomötet för mina kamrater kan testa den. Jag frågade en av dem om längd och bredd innan jag började. Hon är väldigt peppad över detta projekt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar