Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 30 mars 2014

Yay!

Idag blev hon klar och jag är så nöjd, så nöjd med min mönsterpassning! 
Den sitter så bra och snurrar så fint. Den ser så fin ut när den hänger på galgen och man ser fodret. Patrick på TGBSB hade varit nöjd med hur mönsterpassningen följer rätt igenom. 
Jag har använt mig av "50-tals klänning" modell nummer 132 från Allt om Handarbete Sömnadsmagasin nummer 2 från 2014. Tyget är från IKEA, fodret är en gammal gardin, vit tråd från Gütermanns och dragkedja från lokala syaffären. 

Det jag har ändrat är: 
- Halsringningen, gjorde den längre och med en annan form då jag får panik när det sitter för nära fram. 
- Minskat vidden och dragit ner lite på veckens djup för att kunna göra mönsterpassning på kjolen. 

Vad tycker ni?

In English: 
This is my March challenge. The fabric is from IKEA and have been laying around since 1 or 2 years back. What do you think?

Fram // Front

Bak // Back 

Urringning // Neckline

Mönsterpassning fram 

Snurra // Twirl

Snurra, snurra // Twirl, twirl

Kofta passar till // My cardigan is a match with the dress



2 kommentarer: