Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 16 mars 2014

Sakta men säkert

Ikväll har jag spenderat hela tre timmar i min källare. Har börjat använda något som heter HabitRPG som ska hjälpa mig att bli bättre som människa typ. Jag får guld och erfarenhet när jag gör uppgifter såsom vanor,  dagliga uppgifter och att göra. För det kan jag köpa belöningar. Vanor är till exempel träna, ta trappor istället för hissen osv. Dagliga uppgifter är att dricka vatten, gå till jobbet osv. Att göra är att städa, fixa med räkningar osv. Mina belöningar är att dricka Coca Cola,  titta på the great British sewing bee, titta på Nashville. På level två kan man även köpa utrustning.
En av mina dagliga uppgifter är att ägna mig åt personliga projekt en timme per dag. Och det klarade jag idag. På vanor har jag en timmes sömnad, så det fick jag kryssa i två gånger.
Jag behöver tvinga mig att sy då jag behöver få in glädje i mitt liv och inte förlora mig i jobbet. Jag behöver egentid. Och lediga helger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar