Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 22 mars 2014

Summertime!

Jag syr! På en klänning!  Till mig själv! Ammagad!
Under avslappningen på yoga workshopen så kom jag att tänka på Allt om Handarbete Sömnad och på deras 50-tals klänning de hade i detta eller förra numret och mitt IKEA-tyg och hur bra det skulle funka ihop. Blev dock lite orolig när jag kollade storleken och det var mindre än jag brukar ha. MEN! Den passade jättebra! Det som var lite fel var min ändring i halsen fram men jag kan klippa ut ny mönsterdel och behövde ta in lite i svanken som vanligt.
Jag behöver nog köpa foder, tänkte gult och även köpa gul blixtlås för att INTE sy en dold blixtlås. Det är ju ändå 50-tal. =)
Hoppas att det fortsätter rulla på och att jag trivs i mönstret.
*dansar glädjedansen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar