Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 4 mars 2012

Ovvehjälp

Då jag fortfarande hänger i studentvärldskretsar så händer det att jag blir tillfrågad om jag kan hjälpa dem med deras ovve som man kallar det (i Skåne säger de ralle). Ibland tvingar jag till mig ovven/rocken och lagar det åt dem då det ser förfärligt ut. Även om en ovve inte alltid ser fin ut så behöver de ju inte vara total trasiga. Nu håller jag på och hjälper min vän Wilson med sin. Den har hängt med i tio år så den är sliten, lagad och ja, använd. Då det är jobbigt med alla lager tyg, märken och annat så är det inte lätt att nåla. Men jag upptäckte att gem funkar lika bra. =) Förhoppningsvis så kommer den bli helare och hålla ett bra tag till. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar