Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 23 mars 2012

En ny kudde till soffan

I onsdags var jag på Röda Korset på Pantarholmen och tittade. Hittade två tyger och en lite handborste som jag köpte. Borsten ska jag ha till att sopa mitt ritbord. Det ena tyget i vacker ljusblå ska jag sy sittunderlag på till mina utemöbler som är blåa och svarta. Och det andra som är rutigt och känns som ett sofftyg sydde jag ikväll en kudde av. Det blev en stor kudde men jag är nöjd. Visste att den skulle bli stor men den blev större än jag tänkt mig. Tror att det är pga av volymen. Har ingen innekudde utan fyllde den med vadd.

Så här ser den ut:
Den är lite knölig just nu men det ordar till sig när man ligger på den. =)

Närmare bild på tyget:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar