Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 24 mars 2012

Tutorial: T-shirt till linne

Idag sydde jag om T-shirt till linne. Det gick så där. Men jag är nöjd. Blir mer nöjd när jag vant mig vid den. Är alltid självkritisk. =)


Bild 1: Jag la ut ett linne jag gilla för formen. Testade på en arm.
Bild 2: Behövde klippa lite till.

Bild 3: Ritade ut halsringningen.

Bild 4: Nålade fast kantbandet. Använder bomullsband för stadga.
Bild 5: Vänder om och syr fast.
Bild 6: Pressar bandet.

Bild 7: Färdiga resultatet fram. Lite fladdrig vid bysten men man kan göra insnitt om man så vill.
Bild 8: Närbild fram

Bild 9: Färdiga resultatet bak.
Bild 10: Detalj baktill för lite form.
Vad tycker ni? Kommentera gärna!
Något mer ni vill veta?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar