Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 9 oktober 2021

En sorts poncho

Ibland dyker ett garn jag har hemma upp i huvudet, som jag nästan har glömt att jag har och jag känner att jag måste sticka något i det. Ofta har jag inte tillräckligt och/eller så har jag svårt att hitta ett mönster. 

Det hände nu med Novitas Ruska som jag gjorde min Marocko-kofta i. Jag hade fem nystan över. Det blev nu en Fire Pit men jag har fortfarande lite mer än 1 nystan kvar. Det får bli en mössa om jag kommer fram till rätt antal maskor till rätt sticka.

Jag gjorde visa ändringar. Istället för 10 varv innan resåren så gjorde jag 50 varv, mycket för hur den kändes på mig. Jag gjorde fem varv på resåren med sticka 8, sedan fem varv resår med sticka 6 och slutade med fem varv resår med sticka 5. Jag blev mycket nöjd med dem. Min sambo tycker att den är jättefin. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar